> 100,000 keping HAJAT

Satu lagi projek Mega mengumpul sudut sorok Bandar Klang KU yang rugged seadanya. Dari petak kecil kamera bagi dikongsi sama masyarakat manusia yang tinggal, pernah tinggal, pernah melawat dan pernah meneroka isi perut bandar sesak ini. Fizikal cantik, unik, kotor (barangkali) , busuk (agar wangi kelak) atau apa sahaja yang senada denganya berkumpul di sini untuk kita cerap kisah-kisahnya. Menjemput semua angkatan Rakyat Klang bersatu mendasari wajah-wajah Klang dari perspektif sunyinya. Terima Kasih Klang Terima Kasih rakyat Blog KU.

click:s

>

Tuesday, January 18, 2011

Taman Laguna Lagoon Skandal.?

Belacak panjat kerusi Tuan empat bini. Perabot terpakai untuk di jual sementelah minyak melambung di lambung.

Hujung Teluk ada Taman. Hujung Tanduk ada Kuman. Hujung Tunduk Pada Tuan. 

Jeti memancing yang kadang-kadang hanyir baunya walaupun nyaman anginnya. Mahu hanyir....? atau mahu nyaman..?

Laguna Park adalah Taman Kependudukan yang di naik taraf dari kawasan tebus guna yang dulunya paya. Sebahagian dari kawasan ini menjadi nadi industri dan perniagaan Import eksport bagi Pulau Indah dan Pelabuhan Barat Klang. Kewujudan Laguna Park secara tidak langsung mempengaruhi kenaikan harga tanah persisir Teluk ini yang mengalir terus ke laut lepas. Itu...cerita dulu.....!!
Cerita barunya, ramai yang fobia selepas tsunami. Ramai yang fobia dengan sebarang kemungkinan kemasukan PATI dari jalan air. Ramai yang fobia dengan pendaratan Lanun rokok dan belacan smuggle (ahaks). Ramai yang rungsing dengan jelmaan misteri yang menggoyangkan kereta-kereta di bawah pokok pada malam hari. Ahahahahaha....
Pergi check-in hotel lah kot.. kalau sangap sangat. Adui....

Laguna Park rungsing dengan skandal-skandal goyang kereta ini. Barangkali mungkin Tsunami mendarat di lamannya... ahhha....

Kepada kaki pancing, Laguna Park adalah pilihan. Lebih selamat, Lebih teratur dan tiada kes pemancing di langgar kontena. Selamat memancing walaupun ikannya kurang rugged. Bukan saya kata, Abang yang memancing itu kata.
Umpan udang dan anak kembung. Pumpun tak layan sangat.... Bukan saya kata juga...
Salam.

99,963
  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...