> 100,000 keping HAJAT

Satu lagi projek Mega mengumpul sudut sorok Bandar Klang KU yang rugged seadanya. Dari petak kecil kamera bagi dikongsi sama masyarakat manusia yang tinggal, pernah tinggal, pernah melawat dan pernah meneroka isi perut bandar sesak ini. Fizikal cantik, unik, kotor (barangkali) , busuk (agar wangi kelak) atau apa sahaja yang senada denganya berkumpul di sini untuk kita cerap kisah-kisahnya. Menjemput semua angkatan Rakyat Klang bersatu mendasari wajah-wajah Klang dari perspektif sunyinya. Terima Kasih Klang Terima Kasih rakyat Blog KU.

click:s

>

Sunday, March 20, 2011

KLANG Bakal Tenggelam

Aku pernah baca, ada beberapa hotspot dalam dunia ni yang bakal tenggelam kerana kenaikan paras air laut dunia sebab pencairan iceberg kat kutub sana. Pulau-pulau kecil kat Pacific dan Laut Hindi banyak yang babai...sebab fenomena ni. Boleh panggil fenomena ker... kalau salah dari kita sendiri ? Ahaks...

Banyak tanah-tanah rendah dan negara kepulauan bakal hilang separuh daratan mereka kelak. Aku rasa... ramai yang pernah terbaca tentang ramalan saintis Indonesia yang Kepulauan Jawa bakal lenyap dari peta dunia.

Semalam, Klang kenaikan air.
Zon memancing yang biasanya sesayup mata, kali ini naik melebihi paras biasa. Bawah jambatan Pulau Indah sudah hampir paras airnya menenggelamkan tapak tiang. Laguna Park memandikan tebing tangga ke paras platform. Tanjung...mungkin begitu juga barangkali. Apatah lagi Jeram, Bagan Lalang dan lain-lain kawasan memancing yang biasa aku melempek berjam2 walaupun tak pernah dapat ikan.

Semalam memang havoc. Ada tayar kereta sudah tenggelam satu skru tayarnya menanti masa terapung.
Semalam jarak bulan menghampiri bumi pada kadar paling rapat. Graviti bulan mempengaruhi pasang surut air. Semakin hampir bulan...semakin tinggi paras air laut. Barang kali juga semakin menggeletar isi magma merapatkan kembali plat-plat bumi di Jepun yang masih belum stabil.

Masih menanti...pasti ada gempa bumi susulan. Pasti ada tsunami beberapa jam selepasnya...
Pasti ada komen bangang lagi sebab design tak ikut Green design. Adoi.....!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...